polski klimat

Przygotowanie do zajęć:
Studenci zapoznają się z fragmentem tekstu publicystycznego autorstwa Filipa Springer albo Ziemowita Szczerka na temat zjawisk w polskiej przestrzeni publicznej: bałaganu przestrzennego, tzw. pastelozy, szpetoty architektonicznej.

Studenci mają przygotować artykuły plastyczne potrzebne do wykonania pracy: zdjęcia, gazety, foldery reklamowe itp.

Na zajęciach:
Zadaniem studentów jest zilustrować krytyczne teksty Springera i Szczerka. Na rysunku powinny znaleźć się te pojęcia do których praca się odnosi.

kolaż / farby akrylowe na kartonie

Umiejętność krytycznego myślenia i formułowania ocen dotyczących przestrzeni urbanistycznej. Nauka wrażliwości na problematykę ładu przestrzennego. Zdobywanie świadomości odpowiedzialności architekta za kształt przestrzeni publicznej.

Myślenie krytyczne jest zdyscyplinowanym procesem intelektualnym, który polega na:

aktywnej i umiejętnej konceptualizacji,

wykorzystywaniu, analizowaniu i syntetyzowaniu oraz ocenie informacji uzyskanych od kogoś lub sformułowanych samodzielnie,

- obserwacji, zdobywaniu doświadczeń,

- refleksji, rozumowaniu i komunikacji.

Oświadczenie Michaela Scrivena i Richarda Paula, przedstawione podczas 8th Annual International Conference on Critical Thinking and Education Reform,1987.