polski klimat
Przygotowanie
do zajęć:
Studenci zapoznają się z fragmentem tekstu publicystycznego autorstwa Filipa
Springer albo Ziemowita Szczerka na temat zjawisk w polskiej przestrzeni
publicznej: bałaganu przestrzennego, tzw. pastelozy, szpetoty architektonicznej.
Studenci mają przygotować artykuły plastyczne potrzebne do wykonania pracy: zdjęcia, gazety, foldery reklamowe itp.
Na zajęciach:
Zadaniem studentów jest zilustrować krytyczne teksty Springera i Szczerka. Na
rysunku powinny znaleźć się te pojęcia do których praca się odnosi.
kolaż / farby akrylowe na kartonie
Umiejętność krytycznego myślenia i formułowania ocen dotyczących przestrzeni urbanistycznej. Nauka wrażliwości na problematykę ładu przestrzennego. Zdobywanie świadomości odpowiedzialności architekta za kształt przestrzeni publicznej.
Myślenie krytyczne jest zdyscyplinowanym procesem intelektualnym, który polega na:
- aktywnej i umiejętnej konceptualizacji,
- wykorzystywaniu, analizowaniu i syntetyzowaniu oraz ocenie informacji uzyskanych od kogoś lub sformułowanych samodzielnie,
- obserwacji, zdobywaniu doświadczeń,
- refleksji, rozumowaniu i komunikacji.
Oświadczenie Michaela Scrivena i Richarda Paula, przedstawione podczas 8th Annual International Conference on Critical Thinking and Education Reform,1987.