Opcje zapisów

Rozwój handlu jako jednej z podstawowych dziedzin działalności człowieka jest nierozłącznie związany z rozwojem cywilizacji, natomiast wzrost znaczenia sieci handlowych zapoczątkowany w XIX wieku znacznie wzmocnił ich pozycję na rynku. Handel detaliczny, który jest umiejscowiony na końcu kanału dystrybucji danego produktu lub usługi, polega na umożliwieniu stronom transakcji ekwiwalentnej wymiany, przy czym transakcje w takim przypadku dotyczą oferowanego asortymentu dla konsumentów w relatywnie małych ilościach. Gwałtowny rozwój nowych technologii, a w szczególności pojawienie się internetu i nowych kanałów sprzedaży online, doprowadził do znacznego umocnienia pozycji konsumentów, gdyż uzyskali oni możliwość dokonywania zakupów nie tylko na rynku ogólnokrajowym, ale także globalnym. Centralnie zarządzane organizacje rozproszone, takie jak sieci sprzedaży, ze względu na złożoność procesów w nich zachodzących oraz niejednokrotnie skomplikowaną strukturę własnościową zmuszone zostały do wdrożenia innowacyjnych rozwiązań zabezpieczających ich konkurencyjność, w tym zintegrowanych wieloszczeblowych systemów informatycznych. Konkurencyjność poszczególnych sieci handlowych w coraz większym stopniu zależy zatem od ich gotowości na implementację i integrację nowych rozwiązań będących odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i wymagania klientów w warunkach globalnej gospodarki informacyjnej.

Zapisywanie samodzielne (Student)