Informacje organizacyjne
Szanowni Państwo,
Laboratoria z przedmiotu Projektowanie i synteza leków odbywać się będą w roku akademickim 2024/2025 według planów dla poszczególnych grup. Będą one prowadzone stacjonarnie w laboratorium nr 65 (parter, budynek H). Laboratoria prowadzić będzie dr inż. Agata Bajek-Bil
Każda grupa zobowiązana jest do dokonania podziału na sekcje 2-3 osobowe, tak aby sumaryczna liczba sekcji wynosiła 6. Informację o składzie grupy, reprezentant grupy proszony jest o przesłanie drogą mailową, co najmniej dzień przed rozpoczęciem zajęć do prowadzącego. Podział na sekcje warunkuje wykonywanie odpowiedniego ćwiczenia według zamieszczonego na platformie harmonogramu zajęć. Można zostawić podział taki jaki był na projekcie, jeśli to Państwu odpowiada (podział ten zamieszczony jest poniżej obok harmonogramu - proszę zwrócić uwagę na nazwy sekcji/zespołów bo w harmonogramie jest układ A-F a w podziale z projektu I-VI) i wtedy przesłanie składu grupy nie jest konieczne .
Instrukcje laboratoryjne do poszczególnych ćwiczeń zostały zamieszczane na platformie - e-learning.
Na zajęciach stacjonarnych jesteście Państwo zobowiązani posiadać fartuch, okulary i rękawiczki ochronne.
Każda sekcja powinna dysponować arkuszem papieru, w którym prowadzone będą notatki laboratoryjne.
Każda sekcja powinna być dodatkowo wyposażona w ręcznik papierowy.
Każda osoba przed rozpoczęciem zajęć laboratoryjnych powinna zapoznać się z Regulaminem Pracowni oraz Przepisami BHP obowiązującymi w laboratoriach WCh PRz. Odpowiednie pliki zamieszono na platformie. Każdorazowo, przed rozpoczęciem zajęć stacjonarnych, będziecie Państwo zobowiązani podpisać kartę szkolenia stanowiskowego oraz pobrać szkło laboratoryjne (w odpowiednich szafkach, oznaczonych numerem ćwiczenia). Po skończonych zajęciach stan szkła i stanowiska laboratoryjnego jest sprawdzane przez personel techniczny.
Każdy student zobowiązany jest do zapoznania się przed zajęciami z instrukcją laboratoryjną do wykonywanego ćwiczenia oraz informacjami praktycznymi niezbędnymi do wykonania danego ćwiczenia, w tym z kartami charakterystyki dla surowców wykorzystywanych w określonym ćwiczeniu. Odpowiednie karty można odszukać w Internecie, np. korzystając ze stron https://www.sigmaaldrich.com/poland.html.
Przed każdymi zajęciami odbędzie się krótkie kolokwium sprawdzające zrozumienie wykowywanego procesu/ćwiczenia oraz zapoznanie się z informacjami wspomnianymi powyżej.
Po wykonaniu ćwiczenia każda sekcja opracowuje jeden zbiorczy raport/sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia. Raport/sprawozdanie w postaci papierowej należy dostarczyć prowadzącemu w terminie do dwóch tygodni od wykonania ćwiczenia.
Każde sprawozdanie, oprócz informacji związanych bezpośrednio z wykonanym ćwiczeniem, powinno zawierać:
- schematy reakcji chemicznych wykonywanych w ramach ćwiczenia. Do tego celu można np. wykorzystać ogólnodostępne oprogramowanie dla chemików;
- wykaz literatury wykorzystanej przy opracowaniu sprawozdania (wraz z odpowiednim cytowaniem), np. według szablonów: Kowalski K., współautor, Praca na temat, Wydawnictwo, Rok, str. (dla książki) lub Nowak K., Kowal A., Nazwa czasopisma, rok, vol, pierwsza strona (lub zakres stron).